BIP - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gnieźnie

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Zamówienia publiczne

Platforma Elektronicznego Fakturowania

Drukuj PDF

Platforma Elektronicznego Fakturowania (PEF) to centralna platforma do odbierania i wysyłania ustrukturyzowanych faktur elektronicznych i innych dokumentów pomiędzy zamawiającymi a wykonawcami zamówień publicznych.
PEF gwarantuje prostą, szybką i wygodną obsługę faktur oraz innych dokumentów związanych z procesem obsługi zamówień publicznych, takich jak: zamówienie, awizo dostawy, potwierdzenie odbioru, faktura korygująca i nota księgowa. Przy wykorzystaniu PEF każdy elektroniczny dokument można przygotować, sprawdzić jego kompletność i poprawność oraz przesłać lub odebrać.

 

Platforma Elektronicznego Fakturowania jest przeznaczona dla:

 


  • zamawiających w zamówieniach publicznych, np. urzędów

  • wykonawców zamówień publicznych – przedsiębiorców wykonujących usługi
    i dostarczających towary dla podmiotów publicznych

 

Od 18 kwietnia 2019 r. wchodzą w życie przepisy Ustawy o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym, zgodnie z którymi zamawiający ma obowiązek przyjmować ustrukturyzowane faktury elektroniczne. Do realizacji tego obowiązku służy bezpłatna Platforma PEF, wspierająca proces obsługi faktur i innych ustrukturyzowanych dokumentów elektronicznych. Do rozpoczęcia korzystania z PEF niezbędne jest założenie konta. Posiadanie konta na Platformie PEF jest ustawowym obowiązkiem zamawiającego.

 

Od 18 kwietnia 2019 r. zamawiający nie może odmówić przyjęcia ustrukturyzowanej faktury elektronicznej wystawianej w ramach realizacji zamówienia publicznego. Przykładowo, w ramach zamówienia publicznego wykonujesz usługi budowlane dla urzędu (jesteś wykonawcą zamówienia publicznego) i chcesz wysłać fakturę za nie w formie elektronicznej – dzięki Platformie PEF możesz skorzystać z darmowych aplikacji i przygotować taką fakturę, bez konieczności drukowania i tracenia czasu na jej dostarczenie do zamawiającego drogą tradycyjną.

 

Usługi PEF świadczy dwóch Brokerów, na podstawie umów zawartych z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii:

 

 

Wybór między usługami oferowanymi przez Brokerów jest w pełni dowolny i zależy od indywidualnej decyzji instytucji/firmy. Usługi posiadają taką samą funkcjonalność, ale różnią się wyglądem aplikacji.

 

Korzystanie z usług wybranego Brokera nie wiąże się z koniecznością podpisywania umowy i jest w pełni darmowe.

 

Więcej informacji na stronie https://efaktura.gov.pl/

 

Dane skrzynki PEPPOL Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gnieźnie

Skrócona nazwa skrzynki : MOPS Gniezno



Podmiot udostępniający informację: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gnieźnie
Autor artykułu: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. (2019-06-13 07:20:25)
Ostatnia zmiana: Marek Kowalski (2019-06-13 07:25:15)

 


bip

mops